Print
Attest van hoofdverblijfplaats (bewijs van woonst)
Omschrijving
Het attest van hoofdverblijfplaats (bewijs van woonst / attest van inschrijving) bevestigt dat een inwoner ingeschreven is op zijn adres in de gemeente.
Het attest bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:
- naam en voornamen
- plaats en datum van geboorte
- adres
- burgerlijke staat
- nationaliteit
- de datum sinds wanneer u op het adres woont.
U kunt ook een attest van hoofdverblijfplaats aanvragen met de historiek van uw vorige adressen.
Procedure
U kunt een bewijs van woonst krijgen bij de dienst bevolking of online aanvragen:
Wat meebrengen?
- uw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning
- als u het attest voor iemand anders aanvraagt: een volmacht van de betrokkene en een kopie van zijn of haar identiteitskaart
Bedrag
Het afleveren van een bewijs van woonst is gratis.
Meer info
Indien u nog vragen heeft kan u steeds terecht bij:
- Anita Van Haelst: 013 35 24 34
- Nadia Bruyninckx: 013 35 24 33
- Natasja Verboven: 013 35 24 35
- Shiva Afshoon: 013 35 24 50
- Manuela Veekmans: 013 35 24 36